Bäst sättet att inleda 2013 eller vad!?

Sånt som bara händer i Thailand. En secuirty vakt kommer fram till mig när jag helt ensam står och viftar efter en taxi som ska ta mig till mitt nya hotel. Han tittar på hotellets visitkort, ler och påpekar att det ligger på gångavstånd. Med en menade blick på alla mina väskor säger jag att jag tror jag behöver en taxi ändå. Det hela resulterar i att han med ett ännu större leende tar tag i min största väskan, drar den hela vägen till hotellet samtidigt som han skrattar och berättar en massa historier från när han arbetade som taxichaufför, och när vi anländer till hotellet vägrar han ta emot en bath från mig utan önskar mig bara ett gott nytt år. Denna dagen blev genast så mycket bättre.

Kommentarer
farmor

Vad gör man inte för vacker blond flicka. Lucky you.

2013-01-01 12:02:48
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: