Bland kåvepenin och ibuprofen..

Hela helgen har spenderats i en feberdvala med otroliga halssmärtor och andningssvårigheter. I söndags fick det helt enkelt vara nog och efter ett besök på akuten som innefattade massa blodprov och läskiga kameror ner genom näsan så fastställdes det i en streptokockinfektion. Sug på den ni. Knaprat febernedsättande och penicillin för fulla muggar. Så igår var jag så där skönt sjuk. Att vara skönt sjuk innebär att man är tillräckligt dålig för att inte jobba och fullt ursäktad att bara ligga i sängen hela dagen lång, utan att känna den minsta unst av ångest.
 
Hade en ordentlig och ihängande sommarförkylning i somras (ummmmm svårt att lista ut va) och detta är endast andre gången jag är sjuk sen dess. Impressing med tanke på att jag en gång i tiden var sjuk_tjej_92_utan_immunförsvar. Idag mår jag helt okej, är smittfri och ska tillbaka till jobbet imorgon. Sånt e' livet helt enkelt. Nyuppsatt mål: Hålla mig frisk till sommar. Vi får väll se hur det går med det. Stay tuned helt enkelt.
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: