I'm coming home, tell the world that I'm coming home

Idag är det exakt en månad tills jag korsar jorden och dimper ner i min andra hemstad ~ Bangkok. Känns fortfarande väldigt overkligt att vi ska åka, lite bra för att vara sant helt enkelt. Även om det nu snart är tre månader sedan vi väldigt hastigt och lustigt beslutade oss för att köpa biljetterna har jag inte hunnit inse att det är sant. Jag får väldigt ofta frågan om jag saknar mitt liv i Bangkok, om jag vill flytta tillbaka. Nu när jag fått 8 månaders distans så inser jag att flytta till Bangkok var det bästa jag gjort i mitt liv hittills. Så mycket jag växte i den staden och så mycket jag lärde känna mig själv är helt ovärderligt. Jag kan fortfarande bli sjukt nöjd och småle för mig själv när jag inser att jag verkligen klarade det, verkligen följde drömmen jag hade sen barnsben och bosatte mig i Thailand. Men jag vill inte flytta tillbaka, inte som jag känner nu iallafall. Bangkok kommer alltid att vara hemma för mig, men just nu finns det så mycket mer jag vill uppleva, så många fler platser jag vill besöka. Så det är underbart att få komma "hem" nu för några veckor. Strosa runt i mina gamla kvarter i Ari, äta Khao Soi i Lad Prao, shoppa på marknaden utanför Victory Monument och äta fredagsmiddag på BAR•B•Q Plaza. Åhhh vad jag ser framemot det. 30 dagar kvar  ♥
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: