The last episod of Gossip Girl ever

Gossip Girl s06e08 ~ New York, I love you XOXO ¬
Då har den sista episoden någonsin av Gossip Girl gått av stapeln. Svårare än så var det inte, och sen var något man följt i 5 år och 3 månader över. Det känns i hjärtat kan jag lova. För oavsett hur nördigt och mobbat det än låter så har GG spelat en stor roll i mitt liv. Det var kärlek vid första ögonkastet och den 15åriga Ellen älskade det lika mycket som jag gör idag, fem år senare. Men nu är det slut, svart på vitt så finns det inget mer att hämta här. It's time for the endgame.

Detta är ett tidsinställt inlägg. När jag skriver detta har avsnittet inte visats ännu och när ni läser detta har jag antagligen inte hunnit se det än. Semesterns baksida? Men mina förväntningar är skyhöga. Inte nog med att det vankas bröllop och polisjakt så återvänder flera förlorade karaktärer, så som Eric och Jenny. Avsnittet som är ett dubbel avsnitt innehåller även en tillbakablick, en drömscen och en framåtblick. Och framför allt så avslöjas det vi väntat på i över fem år, identiteten bakom den så kallade Gossip Girl.

Så kalla mig sentimental, mobbad eller patetisk, inte mig emot. Men fyfan vad tårarna kommer att spruta när jag slutligen lyckas få tillräckligt bra internet för att se det här avsnittet. The Endgame. The goodbye of Upper East Side. No more non-judging breakfast club. No more scheming. No more scarfs. No more Chair. And no more Chuck Bass. Med sista avsnittet av Gossip Girl avslutas även ett kapitel i mitt eget liv, på gott och ont. Genom de sex säsonger som visats kan jag följa mina egna tonårs år, se tillbaka för att minnas och reflektera över min egen utveckling och mognad. Och även om det tar emot så är det dags att skriva sista raden och vända blad. För även det bästa har också ett slut. Så tack Gossip Girl, tack för sex fantastiska säsonger, inspirerande karaktärer och en makalös storyline som färgat min tonår. Ser fram emot detta avsnitt. / Sentimentalt-GossipGirl's-Freak-92
Kommentarer
farmor

Att du orkar. Man får nästan beundra dig. Men du har väl samma förhållande till Gossip Girl, som jag har till Matador. Den har visserligen bara 24 avsnitt, men jag har säkert sett den 5 gånger. Tycker du ska ge dig på den, när du kommer hem. Den är helt klart beroendeframkallande.

2012-12-18 19:07:47
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: