Pas på Lærkevej

Då har även denna söndagen nått sitt slut. Bäddat ner mig själv i sängen och ska se det sista av snittet av Lærkevej, andra säsongen av denna fantastiska danska serie. Det är en sån där äkta "feel good" serie som man kan se hur mycket som helst av utan att tröttna :') Knarkat den hela helgen efter att äntligen lyckats få tag på den. Var dock lite orolig i början eftersom jag knappt använt danskan det senaste året, men efter två episoder började jag till och med tänka på danska. Springer runt och pratar danska med mina stackars föräldrar nu hela tiden, skönt att man inte tappat bort de språkkunskaperna iallafall. Men för alla som någorlunda förstår danska rekommenderar jag denna serien stort (finns antagligen även textad på svenska, men skämten blir inte alls lika bra) Fruktansvärt rolig och med en massa drama, finns aldrig en lugn dag på Lærkevej.
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: