Första dagen i den stora staden, typ.

Jag har befunnit mig i Bangkok i lite mer än ett dygn och har så smått börjat anpassa mig till storstadsliv. Som att se mig om när jag går över gatan och armbågas med stressade thailändare med eld i röven. Väldigt svårt att inse detta var min hemstad i 6 månader. Jag känner mig så ovan, som en turist igen. Ähh. Kommit fram till följande saker:
 
1. Thailändarna här är verkligen bleka, blekare än mig till och med. Känner mig brun. Trevligt för ormväxlingsskull.
2. Jag hatar fortfarande Bangkok's taxichaufförer, om inte mer än innan. De har försökt lura mig en fem-sex gånger idag och de odlar en sådan ilska som snart kommer att explodera. Allt eftersom man rör sig i turistdistrikt. Argh, saknar landsbygdens lugna lunk.
 
Men vi har varit effektiva, no doubt. Thanon Khaosan, shopping, MBK, Platinum, H&M, Siam Paragon, Food Court, Japansktkäk, VIP-bio, The Hobbit och en massa strosande. Ingen slöseri med tid här inte. Nu ska jag överlåta det efterlängtade internet åt min kära fader. Blev nämligen med iPad idag så det ska få lite kärlek och omtanke nu. Tills vi hörs igen kan ni njuta av denna bild av denna vackra stad (får ju ta igen mina hårda ord ovan)
Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: